En aquells dies, Moisès es llevà a la matinada i pujà a la muntanya del Sinaí, tal com el Senyor li havia manat. Portava a les mans les dues tauletes de pedra.
El Senyor baixà enmig del núvol i proclamà el seu nom. Moisès s’estigué allà amb ell. Llavors el Senyor passà davant d’ell tot cridant: «Jo sóc el Senyor, Déu compassiu i benigne, lent per al càstig, fidel en l’amor.»
Moisès es prosternà tot seguit, l’adorà amb el front fins a terra, i digué: «Senyor, si m’heu concedit el vostre favor, vingueu vós mateix a acompanyar-nos. És veritat que és un poble rebel al jou, però vós ens perdonareu les culpes i els pecats, i fareu de nosaltres la vostra heretat.»
Ex 34,4b-6.8-9
Salm Responsorial
R. Glòria i lloança per sempre.
Sou beneït, Senyor,
Déu dels nostres pares. R
És beneït el vostre sant nom. R |
Sou beneït al vostre temple sant. R
Sou beneït assegut al vostre soli reial. R
Sou beneït a la carrossa de querubins,
quan penetreu amb la mirada els oceans. R
Sou beneït al firmament del cel. R |
Dn 3,52-56 (R.: 52B)
Lectura de la carta segona de sant Pau als cristians de Corint
Germans, estigueu contents, refermeu-vos, animeu-vos, viviu en pau i ben avinguts, i el Déu de l’amor i de la pau serà amb vosaltres. Saludeu-vos els uns als altres amb el bes de pau. Us saluda tot el poble sant.
Que la gràcia de Jesucrist, el Senyor, l’amor de Déu i el do de l’Esperit Sant siguin amb tots vosaltres.
2Co 13,11-13
Lectura de l'evangeli segons sant Joan
Déu estima tant el món, que ha donat el seu fill únic, perquè no es perdi ningú dels qui creuen en ell, sinó que tinguin vida eterna.
Déu envià el seu Fill al món no perquè el condemnés, sinó per salvar el món gràcies a ell. Els qui creuen en ell, no seran condemnats. Els qui no creuen, ja han estat condemnats, per no haver cregut en el nom del Fill únic de Déu.
Jn 3,16-18
"Déu estima infinitament tots els homes"
Algú potser esperaria trobar en els textos d’aquest diumenge alguna «explicació» sobre el misteri de la Santíssima Trinitat, la festa d’avui. Però precisament els textos ens orienten vers el seu autèntic sentit: No tant penetrar en les profunditats del misteri trinitari com donar-nos a conèixer com és el nostre Déu. Certament la segona lectura acaba dient: La gràcia de Jesucrist, el Senyor, l’amor de Déu i el do de l’Esperit Sant siguin amb tots vosaltres. Parla del Pare, del Fill i de l’Esperit Sant però subratllant-ne l’amor, el do, la gràcia.
I així a la primera lectura, Déu es manifesta a Moisès dient-li: Jo soc el Senyor, Déu compassiu i benigne, lent per al càstig, fidel en l’amor. I en resposta a aquestes paraules Moisès diu: Vós ens perdonareu les culpes i els pecats, i fareu de nosaltres la vostra heretat.
I encara a l’evangeli trobem una afirmació més clara i extraordinària: Déu estima tant el món, que ha donat el seu Fill únic perquè no es perdi ningú dels qui creuen en ell, sinó que tinguin vida eterna. Déu envià el seu Fill al món no perquè el condemnés sinó per salvar el món gràcies a ell. No podríem expressar millor l’amor immens de Déu per tots els homes. Déu vol la salvació de tothom; Déu no vol que ningú es condemni, perquè Déu estima tots els homes; vol el millor per a ells i per això els hi ofereix el millor que té: la vida eterna. Podem esperar un regal millor?
Evidentment Déu respecta la nostra llibertat; per això diu també: Els qui no creuen ja han estat condemnats per no haver cregut en el nom del Fill únic de Déu. No és Déu qui ens condemna; som nosaltres que ens condemnem si no volem saber res de Déu. Perquè Déu respecta al màxim la nostra llibertat: no és una llibertat de pacotilla. D’on ha sortir aquesta imatge tan falsa d’un Déu fred, lluny dels homes, que només vol condemnar? Celebrar la Santíssima Trinitat és saber que som immensament estimats per un Déu Pare, Fill i Esperit i viure en aquest amor.
Mn.Jaume Pedrós
Música Sacra
Con el nombre de Música Sacra agrupamos las obras musicales cristianas que a lo largo de la historia han creado los grandes compositores para destacar la obra de Dios. Nació en Europa en la Alta Edad Media con los ritos cristianos en el ámbito de las iglesias. Los antiguos cantos medievales dieron paso a las Misas y Cantatas del Barroco.
La época dorada de la música religiosa se inicia con los cantos gregorianos, alcanzan la mayoría de edad con Johann Sebastian Bach, continúa con Mozart y finaliza con las Misas de Beethoven. Mas tarde la musica sagrada deja de tener tanta importancia en la vida social y los compositores se acuerdan de ella excepcionalmente.
|